درباره فرهنگ سینا

موسسه فرهنگ سینا

مؤسسه فرهنگ سینا در سال 1382 با مجوز وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد و در همان سال مجوز برگزاری آزمون بین المللی TEF را از اتاق بازرگانی پاریس دریافت کرد. این مؤسسه اولین مؤسسه خصوصی آموزش تخصصی زبان فرانسه می باشد. در این مرکز ، آموزش زبان تنها به شکل کلاسیک صورت نمی گیرد ، بلکه با برگزاری رخدادهای مرتبط با تمدن فرانسه، زبان آموزان در فضایی نزدیک تر با فرهنگ آن زبان به سطوح بالاتری از تسلط به گفت و شنود و مهارت نوشتن به زبان فرانسه دست می یابند.

دکتر سهراب فتوحی

این مؤسسه با مدیریت

دکتر سهراب فتوحی

که ریاست انجمن دوستی ایران و فرانسه را نیز بر عهده دارد ، علاوه بر دوره های تخصصی و دانشگاهی ، دوره های آموزش عمومی زبان فرانسه را نیز برگزار می نماید.

دکتر نسرین خطاط

مدیریت دپارتمان زبان فرانسه بر عهده

دکتر نسرین خطاط

استادتمام" دانشگاه شهید بهشتی می باشد. ایشان بیش از 35 سال عهده دار آموزش زبان و ادبیات فرانسه در سطوح مختلف دانشگاهی بوده اند. بسیاری از اساتید برجسته این زبان در کشور از شاگردان دکتر خطاط می باشند .

خانم دکتر خطاط براساس تجارب درخشان خود در جایگاه "استادتمام" دانشگاه و با همان نگرش، در این مرکز نیز بر ارائه مجموعه آموزش هائی تاکید دارند که به تربیت مدرسین مجرب بیانجامد و با استفاده از دانش و تخصص اساتید برجسته دیگر هدف احراز شرایط مناسب برای ورود فارغ التحصیلان این مرکز به بازار کار را فراهم نماید .

آرزو حسینقلی

مدیر اجرائی موسسه

خانم آرزو حسینقلی

با هفده سال سابقه فعالیت های آموزشی ، مدیر اجرائی موسسه، مسئول برنامه ریزی آموزشی عمومی و تخصصی و آزمون TEF ، مدرس زبان فرانسه، مشاور اعزام دانشجو، در این موسسه می باشند.

نمونه هایی از

فعالیت های فرهنگی موسسه فرهنگ سینا

  • برگزاری کارگاه های عملی تربیت مترجم زبان فرانسه

    زیر نظر مترجم برجسته خانم مهشید نونهالی و همکاری دکتر قطب الدین صادقی و دکتر نسرین خطاط و مشارکت نشر قطره که آثار شرکت کنندگان در کارگاه را به نام خودشان به چاپ رسانید.

  • برگزاری منظم کارگاه¬های تخصصی دانشگاهی

    با حضور فعال و مؤثر مترجم برجسته خانم مهشید نونهالی واساتید برجسته از جمله دکتر نسرین خطاط ، دکتر بهمن نامور مطلق ، دکتر حمیدرضا شعیری ، دکتر حمید احمدی ، دکتر شهلا حائری و استادان شاخص و صاحب نظر دیگر.

  • تشکیل گروه تئاتر به زبان فرانسه

    در سال 1397 با همکاری دفتر فرهنگی سفارت فرانسه ، این گروه در جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه تهران شرکت کرد و به دریافت جایزه از جشنواره مزبور نائل آمد.

  • برگزاری شب های شعر با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به فرانسه زبانان
  • برگزاری تورهای آموزشی زبان فرانسه

    باهدف تشویق زبان آموزان و تربیت راهنمایان فرانسه زبان تورها.

  • برگزاری کلاس های تخصصی زبان فرانسه

    از جمله در فعالیت های توریسم ، هتل داری ، بازرگانی ، فنی ، مهندسی ، آشپزی ، حقوق و....

این مرکز همواره باهدف ترویج زبان فرانسه در کاربردهای تخصصی در تلاش است تا کیفیت ممتاز آموزش-های خود را حفظ و ارتقاء داده و با استفاده از تکنولژی روز ، اطلاعات دقیق و به روز شده در اختیار زبان آموزان بگذارد .

همانگونه که براساس شرایط ناشی از شیوع کرونا در سال های اخیر ، امکان برگزاری الکترونیکی آزمون های زبان فرانسه را ایجاد کرده و مورد بهره برداری قرار داده است، تا بدین ترتیب بستری فراهم نماید که متقاضیان بتوانند راه درست خود را جهت ورود به بازار کار بیابند و در کنار اساتید برجسته به فعالیت های عملی و آموزشی بپردازند.

صاحبان امتیاز موسسه فرهنگ سینا

ناهید عظیمی (دخترانه)

دکتر محمود محمدی (پسرانه)